@@@@MrEjail@@@@

Engineer or Photographer??? For Personal Life???

19 Jul 2009

Hari ini dalam sejarah..

Posted by Ejail

Salam.
Haha, tajuk macam la saya dah ade cipta sejarah.Sebenarnya nak menceritakan yang hari ini 19 julai 2009(ahad), telah saya jejakkan kaki saya sendiri di putrajaya berbekal member(BEE,bukan nama sebenar) yang ada kat cyberjaya. Dia yang bwk aku pergi Alamanda putrajaya.HAHAHA, sepanjang Putrajaya ada aku tak pernah pergi pon putrajaya, walaupon rumah dekat je dengan Putrajaya (KL la mane lg, tempat yang pnuh dengan lembaga manusia).Sejarah pon ada tercipta lagi, dimana aku yang duduk KL pon tak tau yang KL Transit tu dah ade lame da.HAHAHA, Teruk tul orang KL ni. Jadi buat kali pertamanya aku menaiki KL Transit ni ke Putrajaya.Harga tiket die pon boleh tahan gakla,menghampiri rm10(RM9.50) dari KL sentral ke Putrajaya Central. Boleh tahan naku cukup minat dengan tren die, nak tau sebab ape?Sebab yang pertama, tempat duduk die sngat comfortable and very convenien(tibai je eja ni).aku memang puas hati gler la duduk. Sebab yang kedua adalah waktu bagi tren adalah sangat tepat, bukan macam waktu orang Malaysia janji kul 8, 8.15 smpai.Tapi seriusly memang tepat, sebab die ade countdown die, brape minit lg tren akan sampi.Biler die tulis 1min lg tren akan smpai orang yang umum tu dah sound awal2 keretapi tu nak dtg.Pas tu time, 0 min je memang betul2 keretapi tu dah ade.Macam tu la jugak biler keretapi tu bertolak.Actually keretapi ni just sesuai utk org yang nk pegi KLIA trus, sbb die memang akan smpai ke KLIA.

Lagi satu sejarah, iyela aku xpenah pergi pon putrajaya. Jadi aku ingat KL je ade central, rupe2nya Putrajaya pon ada Central.hahaha, Banyak bnde aku blajar arini. Satu lagi bnde best ialah, member aku ni baik hati sgt die belanje aku tgk wayang citer Public Enemy, siap mkn popcorn n air sprite, pastu belanja makan Burger King.HEHE, best2 thanks to her.Nanti kalau aku kaya nnt aku belanja ko balik ye,Insyallah.

Tu jelah sejarah untuk hari ini,hahaha.Alhamdullilah aku dapatla belajar lebih sket perkembangan di KL ni, bende2 yang xtau boleh belajar ye tak..hehehe.Sampai sini je dulu cerita ini, lainkali aku story lagi..

By,
MrEjail