@@@@MrEjail@@@@

Engineer or Photographer??? For Personal Life???

26 Ogo 2009

1st interview

Posted by Ejail

Salam..Dah lama tak post kat sini.Jadi harini, aku nak post dulu la pasal interview aku ari..Memang dah lame pon tp saje baru nak citer sebab malas giler nak menaip kat sini sejak dua menjak ni.Pastu bz sket nak setel pasal JPA punya biasiswa aritu.

So 27 julai 2009, aku dapat offer pergi interview kat Ikramatic System (Aerospace Company), so hari tu aku pergila.Interview start pukul 10 pg mcmtu.Jadi aku dtg la awal sket dgn berkobar2nya dapatla habis kan interview tu dengan mantap.Sampai je melepak kat living room dia.Syarikat dia tak besar sangat, tapi kira okeyla achivement diorang stakat ni.Dalam tepat kul 10, aku di panggil dengan one girl ni.Girl ini, tak byk ckp sgt sebab die sakit tekak susah nak bercakap sketla die.Lepas tu masuk dua orang interview dia.Interviewers dia kata ada 3 stage yang kitorang kene lalui.1st meeting dengan dua2 interview ini, then dengan bos last2 kene buat exam.hahaha.On the same time, aku terkejut giler.first time interview la kn.hahaha

Jadi aku kemudian di interview oleh dua interviewers tadi.Sorang lagi minah tu pergi jumpa bos.Habis-habisan aku di tanya pasal semua benda yang aku belajar, pasal matlab la, pasal catia la.Bgtau dia cari nak buat botol guna catia la.Guna simulink dalam matlab la.memang mcm2.Pening otak aku dia buat nya kjap.Yela, dah 2 bulan tak memerah otak, asyik melepak kat rumah je.hahahaha.

Lepas tu plak, aku pergi jumpe bos dia plak.Mula2 aku sangat la cuak giler sebab takut bos dia sorang yang sangatla strict.Skali aku masuk, okey je bos dia.Siap tanya aku lagi, minat main bola tak.hehehememang aku minat la.jumpa bos dia pon kejap je tak de la lame sgt dalam 30 min mcm tu.berbanding dengan 1st interview tadi tu, sejam lebih.hahahaha.

Last kali kitorang kene buat exam, hahahaha.Aku memang tak ingat ape2 lagi da pasal bende2 yang aku da blajar.tapi dapat la recall sket2 masa exam tu.Exam tu pon dalam 35 minit la.

Keseluruhan interview tu berakhir pada pkul 2 petang..Bayangkan la interview start pukul 10 boleh habis pukul 2 petang lame giler, itu hanya untuk 2 orang je tau, bukan ramai pon.

Stakat ini jela dulu, nanti aku ubuh plak pasal aku convo.hehehe.Nak letak video la plaknak g amik jap kat Web USM.hehehe.bye..

By,
MrEjail