@@@@MrEjail@@@@

Engineer or Photographer??? For Personal Life???

31 Jul 2009

Cerahkan mata Part 2

Posted by Ejail

Salam,
apa khabar uols, so hari ini aku nak citer sketla pasal product permata hijrah yang boleh membaiki mata kita tu insyallah.Stakat ini, I already worn it for about a week now.Perkembangan die okeyla, ade turun sket power.Semalam aku pergi check mata kat my special place Charis Optical, memang member dengan tempat ini la.Cadangnya nak pergi situ nak purchase nie spec la, bcoz of my spec currently now got a crack a little bit.Not just a crack, smpai pecah gakla sket and ada la lubang sket sumenya terjadi pada kaca die not the frame.Memandangkan spec aku ni dah lama sket, jadi nak tukar semua skali la.Purchase new lense and new frame, jadi kene la nak check power mata brape.

Dalam pale otak aku mase tu, pikir harap2 ubat permata hijrah tu ade la kesan sket.Sampai je kat situ,trus uncle trus ajak check mata. Mula-mula check la mata gune machine yang tembang trus kat mata, dalam beberapa minit je boleh tau result.And then, result pon keluar menunjukkan power mata aku on the right side ada kurang sket. Kurang dalam 25 macam tu, hahaha, mase tu aku tergelak je kat uncle tu sebab uncle tu pikir macam pelik sket.Sebab dia ada rekod last time power mata aku berapa, L(600) and R(575).Tapi result yang dia dapat adalah L(600) and R(550), dia tengok result macam pelik and then dia cakap,"its okey, we make another test".

This time he brought me into a checking room.Bilik ni memang penuh dengan alatan check mata.Pastu kene pakai spec mata khas yang boleh ubah2 power la.Kali ini, dia check result pon same gak, hahaha.Aku tersenyum memanjang je, sebab usaha aku kurang kan power berkesan sket.Alhamdulillah, ada kurang.Aku rasa lepas ni, aku nak pakai ubat permata hijrah ni sampai mata aku baik, insyAllah.

Aku syorkan korang tryla pakai ubat permata hijrah ni, insyAllah boleh kurang power.Aku memang dah pakai selama seminggu, setakat ni dah kurang 25 power aku.hehe, 25, banyak tu.Sampai sini dulu, aku nak pergi pakai ubat permata hijrah ini.

Salam.

By,
MrEjail